De Boss ME-90 is de nieuwste toevoeging aan de drie decennia oude en door gitaristen gewaardeerde ME-serie. Het handige alles-in-één vloerdeel combineert een uitgekiende selectie gitaareffecten, eersteklas AIRD-versterkermodellen met IR-belading en talloze aansluitingen die de Boss ME-90 gegarandeerd tot de absolute perfecte metgezel maken voor gitaristen in elke omgeving - als standalone apparaat of geïntegreerd in bestaande setups.
Naast de uitgebreid ontworpen effectsectie biedt de ME-90 een al even veelzijdige selectie van klassieke versterkergeluiden, variërend van traditionele US cleans tot heftig vervormende high-gain kolossen. De sleutel tot succes is hier de geavanceerde Boss AIRD technologie, die de 11 versterkermodellen het authentieke gevoel van een echte buizenversterker geeft. Deze kunnen bovendien worden gecombineerd met eigen impulsresponses via de ME-90 IR Loader software om geen grenzen te stellen aan de sonische mogelijkheden.
In tegenstelling tot veel andere floorboards, vertrouwt de Boss ME-90 op een eenvoudige
Als je de Boss ME-90 tot in het kleinste detail wilt aanpassen, kun je gewoon de Boss Tone
Om zijn sterke punten in elk toepassingsgebied uit te spelen, heeft de Boss ME-90 slimme en duidelijke aansluitmogelijkheden. Naast de ingang voor het instrument is er een stereo-uitgang beschikbaar, die de som uitvoert voor gitaarversterkers of als een line-signaal. Een effects loop voor het integreren van externe effectunits of voor het gebruik van de ME-90 met versterkers via de vier-kabel methode is ook eenvoudig mogelijk. Last but not least is er een extra hoofdtelefoonaansluiting beschikbaar voor stille werking.
so far very good, sounds are amazing, although to my opinion there should be a little more clean presets available in the programs but these can be easily created by yourself
I switched from a Boss ME-80, that I’ve been using for years to a Pedalboard with all single pedals (high end stuff). Sold the ME-80, but kept missing ‘something’. So when I found out that the ME-90 came out, I studied a lot of YT reviews and decided to give it a try. Very glad I did. To my ears the 90 sounds a bit better and also has some new possibilities that I like. So yes: I’m very happy with it!